"Je to spíš proklamativní záležitost. Měsíc před volbami nemá smysl ustanovovat jakýkoliv výbor, který bude připravovat kroky vedoucí k ovlivnění dopravy na několik příštích desítek let," komentoval Povšík požadavek TOP a Starostů a nezávislých.
Středočeská poslankyně za TOP 09 Helena Langšádlová uvedla, že žádost o spojení pražské a středočeské integrované dopravy do jednoho celku leží u Povšíka bez odezvy již od května. Kraj podle ní pokračuje v dopravní izolaci nastolené bývalým hejtmanem Davidem Rathem (dříve ČSSD). "Středočeský kraj je za poslední čtyři roky tak zadlužený, že si už nemůže dovolit mít na svém území tři různé systémy hromadné dopravy. Tento stav dopravu prodražuje o stamiliony korun a cestujícím přináší značné komplikace," míní Langšádlová.
Povšík připomněl, že v minulosti převážil názor, že je lepší budovat vlastní systém. Nyní už se podle něj na integraci s Prahou dílčím způsobem pracuje, nejde však podle něj o jednoduchý úkol. "Je tam řada otazníků, zejména finančních. Proto je třeba rok až dva času na intenzivní přípravu. Bude to hlavní a nejtěžší úkol příštího náměstka pro dopravu," uvedl.
Propojení s pražskou integrovanou dopravou podle Langšádlové odstraní nelogické duplicity v dopravě a zvýší komfort cestujících, protože budou moci jezdit jakýmkoliv spojem. "Prakticky to znamená, že například cestující z Benešova by si nemuseli kupovat novou jízdenku na metro na pražských Roztylech, kde je konečná autobusů. Dojeli by na jednu jízdenku až kamkoliv do centra Prahy," nastínila. V přípravném výboru by podle ní měli zasednout zástupci všech politických stran z obou krajů, ze středočeských měst a obcí, z ministerstva dopravy i ČVUT.
"Je to na zásadní politické rozhodnutí, které by podle mě mělo proběhnout napříč politickým spektrem. Je to svým způsobem nevratný projekt, který - pokud by se někdy měl rušit - tak by to zase znamenalo obrovskou práci na několik let," míní Povšík.
zdroj: ČTK