S partou kamarádů kolem Republiky autem za tři tisícovky
Taky nám zasíláte přízpěvky, tady jeden z nich.
V krátkosti Vám představím druhý vůz naší Expedice Scrab, tedy vůz jenž byl pořízen do expedice skutečně jako druhý, jedná se opět o výrobek Škody Mladá Boleslav, tentokrát však Škoda Forman GLX, z roku 1993.
Byl vyroben v roce 1993, avšak jeho první metry proběhly až v roce 1994, tudíž stál rok někde v salonu nebo ve skladu.
Od nápadu uspořádat naši expedici sháněl můj kamarád Kamil nějaké vhodné auto, dokonce našel výrobek značky VAZ. Vše by klapalo, s majitelkou se dohodli na ceně 2.000,-Kč, strašně ho lákala hnaná zadní náprava ve voze co startuje i v mínus čtyřiceti. Ale ouha co čert nechtěl, jeho co-pilot se začal zdráhat v tomto voze jet. Trvalo Republiky autem za tři tisícovky
V krátkosti Vám představím druhý vůz naší Expedice Scrab, tedy vůz jenž byl pořízen do expedice skutečně jako druhý, jedná se opět o výrobek Škody Mladá Boleslav, tentokrát však Škoda Forman GLX, z roku 1993.
Byl vyroben v roce 1993, avšak jeho první metry proběhly až v roce 1994, tudíž stál rok někde v salonu nebo ve skladu.
Od nápadu uspořádat naši expedici sháněl můj kamarád Kamil nějaké vhodné auto, dokonce našel výrobek značky VAZ. Vše by klapalo, s majitelkou se dohodli na ceně 2.000,-Kč, strašně ho lákala hnaná zadní náprava ve voze co startuje i v mínus čtyřiceti. Ale ouha co čert nechtěl, jeho co-pilot se začal zdráhat v tomto voze jet. Trvalo dva dny než z něho Kamil vypáčil proč?!
Kdysi si parta osmnáctiletých kamarádů koupila dohromady jednoho Vaze, jezdili s ním po všech možných výletech až se stalo něco nemyslitelného. Jeli po silnici první třídy a že jako pojedou tak nějak pohodově, ne rychle ani pomalu a jeli 70km/h, když tu řidiči (bohužel momentálnímu Kamilovu co-pilotovi) zůstal volant v ruce. Nevím jak to celé dopadlo, zřejmě přežili všichni, ale jeho obavy jsem pochopil a nedivím se, že tleskal radostí nad pouho předokolkou z mladé Boleslavi, naštěstí s STK do 2015.
Úpravy v samotném formanu nebyly o moc těžší než mé ve Favoritu, dokonce bych řekl, že byly o poznání jednodušší i proto že je Forman o 30cm delší než Favorit. Když jsem se tuto informaci dozvěděl vyběhl jsem s vytahovacím metrem vstříc Formanovi, a skutečně je jen o 30cm delší, dokonce i páté dveře jsou pro obě karosářské verze stejné.
Jaké bylo ale zjištění, že Forman, připravený na únorovou expedici, jejíž trasa vede i po horách a při níž stráví posádky minimálně dvě noci spaním ve voze, netopí. Respektive topení sepne,ale nefouká – rozebírat palubní desku vozidla o němž, jako vyznavač japonské značky začínající na H, nic nevíte je docela sranda, navíc před panelovým domem. Kde si všímaví sousedé řeknou i to, že se tráva u vedlejšího vchodu naklonila víc doleva. No je to na pováženou, kolik měli strážníci městské policie v podstatě marných výjezdů a kolika lidem řekli, že o tom vědí.
Dílo bude snad někdy dokonáno, teď je Formans rozebranou palubní deskou uložen v garáži a čeká na dokončení, prý tam někde chybí nějaká gumička, která jim prý ale cenou zasáhne hodně do rozpočtu,kdyby se kupovala nová, proto shánějí nějakou zdarma – nuže to je i výzva pro Vás, moji milí čtenáři, neválí se doma někomu komplet topení do Favorita, respektive Formana z posledních let výroby?
Expedice Scrab, ano máte pravdu správně je to anglicky Scrap, ale jde v podstatě o výzvu pro opravdové chlapy a ne sraby, proto jsme tato slova spojili. Kdo najde odvahu a s námi a dalšími čtyřmi vozy pojede v únoru autem, jehož cena nesmí přesáhnout 3000,- Kč, které má platnou STK, zimní obutí a povinnou výbavu, kolem České Republiky, jen on my a jeho co-pilot? Pokud někdo takový je, stačí se pídit…. Není to tak těžké. Jedeme od neděle 16. do čtvrtka 21. února 2014 a i ty můžeš jet s námi, máš-li odvahu a chuť zažít něco extra, něco jinak, něco co normálně sleduješ jen v televizi nebo na Facebooku..