"Mobilní operátoři mají možnost z takzvané základové stanice rozeslat sms na všechny mobilní telefony, které jsou v dosahu havárie. Lidé se nemusí bát, že by jim neustále chodily sms. Situace, kdy ji využijeme, se vyskytuje tak jednou za dva roky," řekl Mrkos. S operátory by PVK prý mělo jednat v následujících 14 dnech.
Možným případem, kdy by firma sms použila, byla havárie letos v srpnu, kdy se v Dejvicích do pitné vody dostala bakterie E.coli. Obyvatelé čtyř dejvických ulic nemohli několik dní pít vodu z kohoutku. Radnice Prahy 6 následně firmu kritizovala kvůli špatnému informování.
Pražané si již nyní mohou nechat od PVK zasílat infozprávy o haváriích vody v okolí jejich bydliště. Aby jim služba fungovala, musí se u PVK zaregistrovat. Podle nového způsobu by to dělat nemuseli a varování by navíc dostali i lidé, kteří nemají v dané oblasti trvalý pobyt - operátor by jej vyslal všem mobilům v dosahu havárie.
Informovat lidi o mimořádných událostech chce firma nově rovněž autem, na kterém bude připevněn megafon. Ten již PVK testuje. "Nemůže to být ale hlavní informační zdroj, lidé by mohli říct, že jej neslyšeli, neboť měli zapnutou televizi," řekl Mrkos. Proto bude firma ještě vylepovat letáky a uvažuje o využití místních rozhlasů.
zdroj: ČTK