"V letních měsících je zájem provozoven větší, především tehdy, když restaurace otvírají zahrádky a venkovní prostory," uvedla mluvčí společnosti Veolia Marcela Dvořáková.
V Praze nabízejí karafy s pitnou vodou např. v hotelech InterContinental Praha, Grand Majestic Plaza, v kavárně Café Lounge Residence nebo restaurace U Černého slunce. Některé hotely, např. Maximilián a Josef dávají karafy přímo na pokoje, aby si hosté mohli natočit vodu z kohoutku, s vysvětlením, že pražská voda je kvalitní a nezávadná.
Podle gastronomického průvodce Pavla Maurera Grand Restaurant nabízí vodu z kohoutku téměř polovina z 850 kvalitních restaurací zahrnutých v publikaci. Podle Maurera už také mnoho lidí, kteří mají rádi víno, požaduje na jeho zapití kohoutkovou vodu.
Maurer provedl spolu s českým someliérem Ivo Dvořákem slepou degustaci osmi minerálních vod z obchodů včetně drahé francouzské a vyšlo jim prý to, že nejlepší k vínu je kohoutková voda. "Minerálky buď chuť totálně umocní, nebo ji spláchnou. Doporučení odborníka na víno tedy je - dát si k vínu obyčejnou vodu," řekl v nedávném rozhovoru pro ČTK.
Pokud provozovatelé restaurací nejsou hloupí, tak podle něj kohoutkovou vodu nabízejí. "Díky tomu, že tam zákazník dostane něco zadarmo, podnik umocní pozitivní dojem, dodal Maurer.
zdroj: ČTK