Stavební předpisy stanovují pravidla pro reklamu v zastaveném území. Kromě reklamy řeší také umístění staveb, jejich výšku a objem. Věnují se ochraně přírody a výsadbě stromů. Doposud platná vyhláška z roku 1999 byla totiž podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) zastaralá a nevyhovující. "Praha nyní získává kvalitní stavební regulaci, která přibližuje město evropskému standardu výstavby s důrazem na kvalitu urbanistického uspořádání a kontext místa," uvedl nedávno primátor.
Provozovatelé reklamních nosičů ovšem se schváleným materiálem nesouhlasí. Lazar tvrdí, že o něm Praha s firmami nediskutovala. Majitelé reklamních zařízení přitom podle něj navrhovali regulaci, třeba co se týká vzdáleností mezi jednotlivými billboardy, a zákaz umisťování nosičů v určených lokalitách. Lazar tvrdí, že by vedení města mělo bojovat hlavně s černou reklamou, která město hyzdí.
V Praze se v posledních dnech také objevily desítky billboardů s nápisem "Pražane, i ty přicházíš o peníze" a odkazem na web
www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která již minulý týden v tiskové zprávě uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. Asociace venkovní reklamy se od iniciativy distancuje. "Stavební předpisy nikoho nezvýhodňují," tvrdí prezident AVR. Stejného názoru je i radní Lukáš Manhart (TOP 09). "Vyhláška je naprosto objektivní, nikomu žádnou exkluzivitu nezaručuje," řekl ČTK.
zdroj: ČTK